vrijdag 30 september 2016

Spannend ...

Ik ben nu een paar weekjes bezig met mijn winkeltje. Hoe leuk is het om steeds weer mooie stofjes uit te kiezen - en dat blijft lastig maar je kunt niet alles kiezen. Vandaag komen er weer nieuwe stofjes en ook al heb ik ze zelf uitgezocht blijft het wachten op de levering altijd spannend. Dan zit je er gewoon op te wachten tot je ze uit kunt pakken en 'aaien'.

Seit ein paar Wochen habe ich jetzt meinen Laden. Es macht sehr viel Spass immer wieder schöne Stöffchen aus zu suchen - und das ist schwierig weil man wählen muß. Heute kommen wieder neue Stoffe und auch wenn ich sie selbst ausgesucht habe ist es immer spannend wenn eine Lieferung kommt. Dann kann ich nicht warten die Ware aus zu packen und zu bewundern.



Ook leuk is het om bezig te zijn met je eigen ontwerpen. Dit weekend hoop ik het mini quiltje voor de kerst af te maken. Het middendeel ligt al een tijdje klaar en de rand zat in mijn hoofd maar nu is de schets gemaakt voor het geheel. Vind het zelf wel heel leuk worden. Hoop jullie ook, dus dat is ook wel spannend ;-)

Es macht auch viel Spaß selbst Muster zu entwerfen. Dieses Wochenende hoffe ich den mini quilt für Weihnachten fertig zu stellen. Die Mitte ist schon eine Weile fertig und den Rand hatte ich 'im Kopf' aber jetzt ist auch die Zeichnung hierfür gemacht. Mir gefällt es. Ich hoffe Euch auch, auch das ist ein bisschen spannend ;-)



En Joos laat haar inspiratie los op ? (ik heb nog geen naam voor dit project maar komt nog wel). Het broderie perse deel is bijna af en de randen worden ook super mooi. Zo benieuwd hoe die er straks uit ziet.

Und die José entwirft im Moment auch was schönes (ich habe noch keinen Namen für dieses Project aber das kommt noch). Der Broderie Persé Teil ist fast fertig und der Rand wird auch Wunderschön. Ich bin so gespannt wie der Quilt fertig aussehen wird.




De eerste workshop staat gepland voor 19 oktober aanstaande. Deze geef ik samen met Joos die dan weer gezellig een paar dagen er is. We maken dan dit mooie buideltasje, naar een patroon van en met de mooie stoffen van French General. Het wordt met de hand genaaid waarbij we met de English Paper Piecing techniek werken. Voor meer informatie kijk hier.
Ik heb er heel veel zin in en vind t ook wel spannend;-)

Der Erste Workshop ist geplant für den 19. Oktober. Den mache ich zusammen mit der José die dann wieder ein Paar Tage bei uns ist. Es wird dan ein schöner Beutel gemacht, nach Vorlage von und mit Stoffen von French General. Es wird von Hand genäht mit der English Paper Piecing Technik. Ich freue mich jetzt schon auf diesen Tag aber finde es auch spannend ;-)


Is er nog meer spannends? Jazeker, morgen is de Quiltdag in Helmond. Sabiene van Esch en alle quiltsters die er morgen zijn, heel veel plezier en een fijne dag met elkaar alvast. Ben erg benieuwd naar de verhalen en reacties na afloop.

Gibt noch mehr spannendes? Jawohl, Morgen ist der Quilttag in Helmond. Sabiene van Esch und alle Quiltdamen die morgen dabei sind, wünsche Ich einen schönen Tag. Ich bin gespannt wie es Euch gefallen hat.




Zo dat was het voor nu even, een leuke en spannende tijd weer.

So daß war es für heute, es war wieder eine schönen und spannende Zeit

Fijn weekend!
Schönes Wochenende!


Jet ... en natuurlijk de groeten van Joos



1 opmerking: