woensdag 14 maart 2018

Daar zijn we weer ...

Is het echt al zo lang geleden dat ik het laatste blogje heb geschreven? Begin januari, ik schrik er zelf van. Ruim 2 waarin veel, heel veel is gebeurd.

Leuke dingen op patch- en quiltgebied maar privé met mams was en is het qua gezondheid helaas minder. Haar dementie neemt steeds meer af van haar persoonlijkheid en dat doet pijn. Ze is nog lekker thuis maar we zijn wel aan het kijken naar een goed plekje voor haar als het thuis niet meer gaat. Maar ja wat is een goed plekje - thuis is het allerfijnst dus moet je keuzes maken. En ondertussen genieten we van de dierbare momenten die geloof het of niet, in de meest eenvoudige en kleine dingen zitten.

Gelukkig heeft ze op het moment zin om te patchen. Niet dat ze zelf aan het naaien is maar ze heeft er zin in en dat is prachtig toch. Het liefst wil ze van alles maken, uiteindelijk zal het zo zijn dat ze het uitzoekt en wij een groot deel voor haar doen ;-)




Dit heeft ze het weekend uitgezocht - patroon en stofjes - en Joos en ik naaien de blokjes nu voor dr.

Begin dit jaar zijn we gestart met de sew along 'Het jaar door' ... iedere maand een blokje dat je gratis kunt downloaden van de site. Wat is het leuk om de blokjes te ontwerpen en nog leuker om de reacties en creaties van iedereen te zien. Er is zelfs een speciale groep op facebook voor ;-) Dit zijn de blokjes tot nu toe.



 


Wil je nog mee doen klik dan hier.


Eergister was er eindelijk weer de maandagmiddagbee, dankzij Joos die dan speciaal die week steeds een paar dagen naar Nederland komt. Een leuk clubje dat lekker met zijn eigen werkjes bezig is, deels zelfstandig en deels met een beetje begeleiding. En er worden mooie dingen gemaakt, kijk maar


Een mooie baby quiltje - hoe lief is dat


Of deze dan - hexjes heerlijk - en dan te bedenken dat de maakster pas sinds oktober patched


Verder werd er gewerkt met H250 om ieniemienie stukjes aan elkaar te naaien 
(Juud heeft er onlangs nog een blog over geschreven - klik)





en kwamen er twee 365'ers op tafel waarvan deze op de foto kwam - knap werk hoor


En natuurlijk werd er ook gestempeld voor een rood met blauw medaillonquiltje met een prachtige applicatie als middenstuk -  maar alles stap voor stap dus daar laten we een volgende keer iets van zien ;-)

Het was een gezellige middag met lekker gebak en koffie en thee met een boodschap



Tot snel weer en 'happy quilting' voor iedereen,


Jet en de groeten van Joos



5 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat jullie moeder achteruit gaat. Ze heeft nog wel een hele mooie, maar ook bewerkelijke quilt uitgekozen, met prachtige lapjes. Fijn, dat ze daar dan toch nog van kan genieten. Ook ik download de maandblokjes, voor ooit..... Gezellig altijd, zo'n Bee. Is dat één keer in de maand? Ook ik ga elke week wel naar één of twee bee's en dinsdagavond quilt ik steevast met twee vriendinnen, een mini Bee dus. Fijne dag!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het verloop van deze fase bij je moeder. Sterkte!
    Prachtige stofjes en leuke blokjes.
    Liefs,Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik werd door Mirjam getipt om jullie blog te lezen.
    Ik ga jullie volgen, mooie lapjes zie ik langs komen.
    Niet makkelijk je moeder te zien afglijden in een ziekte als dementie, sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt wordt dat voor je moeder. Ik hoop dat ze er nog lang van mag genieten ook al zal het vaak moeilijk voor jullie als familie zijn om haar ziekte aan te zien. Hopelijk mag ze straks op een fijne en veilige plek wonen en lukt het om te accepteren wat is en wat niet meer is. Veel sterkte hierbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, wat akelig dat je moeder langzaam haar grip verliest. Wel mooi dat je via het naaien toch nog dicht bij haar kan komen! Ik begrijp jullie zorgen, want waar doe je goed aan? Mijn vriendin zat er net zo in met haar moeder, en ze bleef maar piekeren. Tot moeder iets brak, en ze opeens verhuist moest worden, en daar was ze vanaf dag 1 op haar plek. Je voelt het wel als het zover is. Vertrouw op je intuïtie! Sterkte en groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen