vrijdag 15 juni 2018

Het piept en kraakt een beetje ...

Wat is er aan de hand? Niets ernstigs hoor, maar het wordt een beetje veel even. Komt wel goed uiteindelijk maar soms moet je even terugschakelen om alles weer op de rit te krijgen.

De ‘verhuizing’ wil niet zo vlotten als ik dat wil. Tja, je wordt een dagje ouder - bijna letterlijk - dan gaat het niet meer alles zo gemakkelijk als je zou willen. En een oude bekende is weer terug af en toe ... mijn ‘spit’ speelt zo nu en dan toch weer op helaas.

Mams vind het ook niet zo leuk om veel alleen te zijn dus ook daar houden we rekening mee. En wat doe je dan ... projecten afwerken zoals het blokje van juli voor ‘Het jaar door’. 


Een kleine sneak preview want het is nog niet de laatste zaterdag van de maand.

Alleen de dames die volgende week bij de ‘Meet,greet & make’ zijn krijgen het al eerder te zien. Dat is ook nog zo’n dingetje. Ontzettend leuk om te organiseren maar ik vind het best spannend. Maar ook dat komt wel goed, quiltsters onder elkaar - dat wordt altijd gezellig. Het beloofd redelijk weer te zijn dus de locatie is ook top.


Het kraakt niet alleen letterlijk maar er spelen ook allerlei leuke dingen in mijn hoofd. Ontwerpen, workshops en ga zo maar door. Het wordt een beetje vol in het bolletje dus we pakken ouderwets pen en papier er bij en schrijven de plannetjes maar eens allemaal op. Sommige voor nu en sommige voor later of ooit.

Lukt er dan niets?Jawel hoor en ik dit zo schrijf denk ik er aan wat ik allemaal wel heb gedaan de laatste tijd.

Vorige week een heerlijk relaxte dag gehad met Elly en Joos. Er werd aan de ‘Dear Jane’ gewerkt maar dan met PaperPieces en dat was toch leuk en ontspannen.

Joos had al een stapeltje af en Elly gaat ook als een speer en ik ... euh die staat op het WIM lijstje. Foutje ik bedoel natuurlijk de WIM lijst


En dan kwam er een berichtje van Marja over iets wat ik op termijn graag wilde aanschaffen maar nu ergens werd aangeboden. Oh jee, nee nu wil ik het nog niet maar ik informeer wel even. Na het telefoontje was ik erg enthousiast en begon het wikken en wegen. Zal ik, zal ik niet? Ik heb nu nog zoveel op orde te brengen maar ja het is wel leuk en een ‘buitenkansje’. Uiteindelijk werd het een JA en ben ik deze week op pad gegaan


Voorlopig moet ze nog even wachten op haar plekje en dan laat ik haar ook aan jullie zien. Spannend he 😉

Nou draait niet alles om lapjes, dat weten we allemaal wel. Dus gister geen steekjes gezet maar takjes geknipt. 


De hedera moest er aan geloven. Nu is die weer lekker strak en ziet alles er weer mooi uit. 

En als klap op de vuurpijl stopte gisteren de wagen van UPS en dat betekent stofjes. Mijn backorder zou geleverd worden met mooie blauwe stofjes. Maar oh jee, 2 dozen??? Wat een feest toen bleek dat de stofjes waar ik verliefd op ben van Edyta Sitar al geleverd werden. 

 Edit

Niet voor niets heet de collectie ‘Little Sweethearts’ - eens kijken wat ik er van ga maken, misschien wel vingerhoedjes.

Zo nu ga ik verder met de voorberidingen voor volgende week want het worden nog even 2 drukke weken.


Fijne dag en de groeten ook van Joos die op een afstandje alles bijna real time mee maakt.


Jet

9 opmerkingen:

  1. Piep komt allemaal goed meid! Zeker met die stofjes knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een heerlijke stoffen! Ach, met deze hobby hebben we allemaal wel eens het gevoel van buigen of barsten. 't Hoort erbij, want een idee lijkt nooit alleen te kunnen komen. En ja, als je dan privé ook het één en ander hebt komt er even een verkeersinfarct in je hoofd. Kalm blijven, goed met je lijstjes werken en dan komt het allemaal goed. Succes met de Meet en greet!
    Zwaai, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe wat je kan,en wat je leuk vindt en de rest even laten gaan.
    En met zulke mooie stofjes komen natuurlijk de ideetjes wel.
    Gr sieneke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik Sieneke, ach en om ideeen zitten we nooit verlegen toch 😉

      Verwijderen
  4. Heerlijk als er dingen lukken maar ook als het even niet wilt vlotte dan is het goéd tóch.
    Oh en de sweetharts . Zo mooi vóór mijn sweethartje. Ga even snuffel ze staan al op de website??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Dank je Christine, komt idd allemaal goed. En de ‘Sweethearts’ staan op de site te schitteren ��

      Verwijderen