Posts tonen met het label workshop. Alle posts tonen
Posts tonen met het label workshop. Alle posts tonen

vrijdag 30 september 2016

Spannend ...

Ik ben nu een paar weekjes bezig met mijn winkeltje. Hoe leuk is het om steeds weer mooie stofjes uit te kiezen - en dat blijft lastig maar je kunt niet alles kiezen. Vandaag komen er weer nieuwe stofjes en ook al heb ik ze zelf uitgezocht blijft het wachten op de levering altijd spannend. Dan zit je er gewoon op te wachten tot je ze uit kunt pakken en 'aaien'.

Seit ein paar Wochen habe ich jetzt meinen Laden. Es macht sehr viel Spass immer wieder schöne Stöffchen aus zu suchen - und das ist schwierig weil man wählen muß. Heute kommen wieder neue Stoffe und auch wenn ich sie selbst ausgesucht habe ist es immer spannend wenn eine Lieferung kommt. Dann kann ich nicht warten die Ware aus zu packen und zu bewundern.



Ook leuk is het om bezig te zijn met je eigen ontwerpen. Dit weekend hoop ik het mini quiltje voor de kerst af te maken. Het middendeel ligt al een tijdje klaar en de rand zat in mijn hoofd maar nu is de schets gemaakt voor het geheel. Vind het zelf wel heel leuk worden. Hoop jullie ook, dus dat is ook wel spannend ;-)

Es macht auch viel Spaß selbst Muster zu entwerfen. Dieses Wochenende hoffe ich den mini quilt für Weihnachten fertig zu stellen. Die Mitte ist schon eine Weile fertig und den Rand hatte ich 'im Kopf' aber jetzt ist auch die Zeichnung hierfür gemacht. Mir gefällt es. Ich hoffe Euch auch, auch das ist ein bisschen spannend ;-)



En Joos laat haar inspiratie los op ? (ik heb nog geen naam voor dit project maar komt nog wel). Het broderie perse deel is bijna af en de randen worden ook super mooi. Zo benieuwd hoe die er straks uit ziet.

Und die José entwirft im Moment auch was schönes (ich habe noch keinen Namen für dieses Project aber das kommt noch). Der Broderie Persé Teil ist fast fertig und der Rand wird auch Wunderschön. Ich bin so gespannt wie der Quilt fertig aussehen wird.




De eerste workshop staat gepland voor 19 oktober aanstaande. Deze geef ik samen met Joos die dan weer gezellig een paar dagen er is. We maken dan dit mooie buideltasje, naar een patroon van en met de mooie stoffen van French General. Het wordt met de hand genaaid waarbij we met de English Paper Piecing techniek werken. Voor meer informatie kijk hier.
Ik heb er heel veel zin in en vind t ook wel spannend;-)

Der Erste Workshop ist geplant für den 19. Oktober. Den mache ich zusammen mit der José die dann wieder ein Paar Tage bei uns ist. Es wird dan ein schöner Beutel gemacht, nach Vorlage von und mit Stoffen von French General. Es wird von Hand genäht mit der English Paper Piecing Technik. Ich freue mich jetzt schon auf diesen Tag aber finde es auch spannend ;-)


Is er nog meer spannends? Jazeker, morgen is de Quiltdag in Helmond. Sabiene van Esch en alle quiltsters die er morgen zijn, heel veel plezier en een fijne dag met elkaar alvast. Ben erg benieuwd naar de verhalen en reacties na afloop.

Gibt noch mehr spannendes? Jawohl, Morgen ist der Quilttag in Helmond. Sabiene van Esch und alle Quiltdamen die morgen dabei sind, wünsche Ich einen schönen Tag. Ich bin gespannt wie es Euch gefallen hat.




Zo dat was het voor nu even, een leuke en spannende tijd weer.

So daß war es für heute, es war wieder eine schönen und spannende Zeit

Fijn weekend!
Schönes Wochenende!


Jet ... en natuurlijk de groeten van Joos



zondag 18 september 2016

Er zit maar 24 uur in een dag ...

Ja echt waar een dag heeft maar 24 uur en daarvan slapen we ook nog een deel. Maar eigenlijk is s dat op moment veel te weinig.

Ja wirklich ein Tag hat nur 24 Stunden und davon schlafen wir auch nog einen Teil. Aber eigentlich ist das zur Zeit viel zu wenig. 

De afgelopen week was Jose gezellig een weekje bij ons. We hadden heeel veel plannen om te doen maar ook daarvoor hadden we te weinig tijd. Hebben we dan niets gedaan? Jawel hoor, we zijn gezellig naar de Kreavak geweest om stoffen voor het nieuwe jaar te bestellen. Ze zijn zo mooi, jammer dat je daar dan op moet wachten. 

Letzte Woche waar die Jose schoen einige Tage bei uns. Wir hatten sehr viel Plaene aber auch dafuer zu wenig Zeit. Haben wir denn nichts gemacht? Doch sicher, wir sind gemuetlich zur Messe gewesen und haben Stoffe fuer naechstes Jahr bestellt. So schoen, schade dass mann da dran drauf warten muss.


En we hebben bij 36 graden aan een kerstkrans gewerkt. Leuk om op te hangen maar ook zoals wij gedaan hebben om een kaars in te zetten. Dit is een 'neppert' verkrijgbaar bij de Action ;-)

Und wir haben bei 36 Grad einen Weihnachtskranz gemacht. Schoen fuer an die Wand aber auch um eine Kerze sieht es schoen aus. 


Donderdag avond mijn eerste workshop gegeven. Met twee lieve buurtjes een begin gemaakt met de 'Forget me not' naar de sew along van Sue Dailey. Alleen werken wij niet met de paper piecing methode maar met stempels. De eerste 'bloemen' zijn gemaakt en het was erg gezellig. Volgende week gaan we weer verder, heb er nu al zin in. Oh ja, de dames hadden niet de juiste bril bij zich, geloof dat ik maar een assorti leesbrilletjes aanschaf, hihi.

Donnerstagabend habe ich meinen erste Workshop gegeben. Mit zwei lieben Nachbarinnen haben wir einen Anfang gemacht mit dem 'Forget me  ot' nach dem sew along von Sie Dailey. Nur arbeiten wir nicht mit paper piecing sondern mit Stempeln. Die ersyen 'Blumen' sind genaeht und es war ein schoener Abend. Naechste Woche machen wir weiter, freue mich schon jetzt darauf. Ach ja, die Damen hatten nicht die richtige Brille bei sich, glaube ich schaffe noch ein Assorti Lesebrillen an, hihi.


Voor de Quiltdag op 1 oktober a.s. in Helmond zijn de pakketjes voor de goodie bag gemaakt en op de post gedaan. Leuk om hieraan mee te werken, heel veel succes Sabineke.


Fuer den Quilttag in Helmond am 1. Oktober sind die Sachen fuer den Goodie Bag fertig gemacht und verschickt. Toll hier mit zu machen, viel Erfolg.

En toen was het weekend, lekker even bijkomen van de week. Dus niet! Gisteren mijn 'winkeltje' verhuist zodat ik alles fijn op een plek heb, zo fijn. Ben er erg blij mee. Heb natuurlijk wel rekening gehouden dat er nog nieuwe stofjes bij kunnen komen ;-)

Und dann war es Wochenende, herrlich ausruhen von der Woche. Also nicht! Gestern habe ich meinen 'shop' umgezogen so dass jetzt alles an einer Stelle ist, herrlich. Bin rundum gluecklich hierueber. Habe auch noch Platzt gelassen fuer neue Stoffe ;-)


Maar nu is het tijd - eindelijk - om te relaxen en een paar steekjes te zetten aan een nieuw project, de Panama Pyramids. En dat terwijl ik me had voorgenomen niet teveel tegelijk onder handen te hebben. Maar bij zoveel moois is dat gewoon niet te doen.

Aber jetzt habe ich Zeit - endlich - um ein bisschen zu relaxen und was zu naehen an einem neuem Projekt, die Panama Pyramids. Und dass obwohl ich mir vorgenommen hatte nicht an zu viel Sachen gleichzeitig zu arbeiten. Aber bei zo viel schoenen Sachen ist das glatt unmoeglich.






Fijne zondag nog en een goed begin van de nieuwe week.

Schoenen Sonntag noch und einen guten Start der neuen Woche.

Jet (en de groeten van Joos)

Tsuesch Jet und Joos