Posts tonen met het label Fientjes. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Fientjes. Alle posts tonen

zaterdag 11 januari 2014

Mooie borduursels ...

Voordat wij met het stofjesvirus besmet waren waren we al aan het borduren. Ook nu vinden wij dat nog heel leuk om te doen. Zelfs mams, die zoals eerder geschreven in april 80 wordt, doet dit nog graag. Voor haar een tijdverdrijf om de dagen dat ik naar mijn werk ben door te komen en voor Joos en mij voor de ontspanning.

Ik weet niet of het in borduurland ook zo heet maar hier een paar affo's

Deze heeft mams afgelopen zomer gemaakt.



Dit borduursel heb ik heel wat jaren geleden - ik denk 10 - gemaakt. Ik vond hem laatst in de la op de hobbykamer. Heb hem met 1 draadje DMC geborduurd in plaats van met 2 draadjes vandaar de zachte kleuren. Binnenkort ga ik het toch maar inlijsten en krijgt het een mooi plekje in de keuken.



Ook Joos is een ijverig borduurster (en naaister en quiltster). Het patroon stond vanaf 1 december jl. op een Duits blog en iedere dag was er weer een nieuw stukje. Het was een race tegen de klok, en ze kon het niet meer inlijsten, maar de 24ste - Heiligabend - was het klaar om met kerst aan mams te schenken. Volgend jaar krijgt het - in een mooie lijst - vanaf de 1ste advent een ereplekje bij ons thuis.



Een nieuw jaar een nieuw begin. Ik ga tussendoor, want er moeten ook nog 'fientjes' gemaakt worden, deze merklap van Marie Suarez maken voor de hobbykamer. Mijn vingers kriebelen om er aan te beginnen ;-)



Fijne zondag! 

Groetjes van Jet en Joos



zondag 22 december 2013

In de 'lappenmand'


Het is al bijna drie weken geleden dat het laatste bericht op onze blog kwam. Helaas zat ik een Bertje in de lappenmand. Niet die met mooie stofjes en veel inspiratie maar die van keelpijn, verkouden nergens zin in etc. Maar ... het ziet er naar uit dat ik weer helemaal op tijd fit ben. Deze weken heb ik dan ook niet veel gedaan gekregen. Er zijn van mijn hand maar een paar 'fientjes' bij gekomen. Gelukkig had Joos er aardig wat af en samen komt het echt wel goed.  Hier een voorproefje.




Met nog maar een paar dagen voor kerst is het in huis volop gezelligheid. Alle hoekjes worden omgetoverd tot gezellige plekjes met mooie spulletjes, veelal zelf gemaakt. Mooi hè dat schilderij met de 'kerstballen' - geborduurd met rode gemêleerde borduurzijde op linnen. 


Wij wensen iedereen fijne en vooral kerstdagen! Joos en Jet

zondag 24 november 2013

Weekend

Na een super gezellig weekend vorige week is er dit weekend helemaal niets gepland. Ook dat vind ik heerlijk. Lekker een beetje aankrummelen in- en om het huis. Joos vind dat ook heerlijk en heeft zelfs lekkers gebakken.


Maar natuurlijk ook 'fientjes' naaien voor de quilt van mama en Joos gaat weer verder met wat 'hexjes' voor het sprei van de slaapkamer. 


Zelf ga ik vandaag wat met kartonnage doen, want ook dat vind ik ontzettend leuk om te doen. Als het af is laat ik het natuurlijk zien.

Gewoon lekker een weekend doen waar je zin in hebt, HEERLIJK. 

Fijne zondag!

Jet en Joos