Posts tonen met het label Bee. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Bee. Alle posts tonen

zondag 13 januari 2019

'Gewoon' ritme

De 'feestdagen' zijn achter de rug en zelfs de eerste 'normale' werkweek ligt achter ons.
Hoog tijd voor een nieuw blogje. Ik heb er al legio in mijn hoofd gemaakt maar dan staan ze nog niet op 'papier'.

Het vorige blog schreef ik toen mijn lieve mams haar laatste dagen met ons doorbracht. Inmiddels is het nog stiller in huis dan toen. Mams is, zoals jullie wellicht gelezen hebben op FB, overleden. Ik mis haar ontzettend en soms is het oorverdovend stil maar we hebben alles voor haar gedaan wat mogelijk was. Nu weet ik waarom dit blogje zolang geduurd heeft, want de tranen biggelen over mijn wangen. 



Dit kaarsje staat bij haar foto en het is waar - de tranen zijn van verdriet maar ze doen mij ook denken aan de vele mooie momenten die we met elkaar hadden xx

Ik moet een nieuw ritme zien te krijgen, de balans weer hervinden en dat gaat met vallen en opstaan. Soms 3 stappen vooruit en dan weer even pas op de plaats of zelfs een stapje terug. Uiteindelijk komt het goed. 
Ze zeggen 'liefde overwint alles' dus ook verdriet. 

Wat ben ik dan ook gelukkig dat ik haar liefde voor lapjes heb meegekregen. Ik zit menig uurtje lekker te naaien, bedenk nieuwe projecten, appliqueer wat en ga zo maar door. Heerlijk rustig en toch ook erg druk in mijn hoofd want daar zitten een heleboel ideeën. Af en toe zal ik er wat met jullie delen ;-) 

Zoals ik al zei ligt de eerste 'normale' werkweek van het jaar al weer achter ons. Een week waarin ook de eerste maandagmiddag bee was. Er werd gezellig samen genaaid en men was ook nu weer met mooie dingen bezig.

Sterren voor 'Robin's Nest' van Karen Styles

Hexagonnetjes voor 'Tante Sarah' uit een oudere Quiltmania




Hexagonsterren voor 'Hexagon Star a day' van Karen Styles


Je zou bijna zeggen dat er alleen maar sterren en hexagon's komen op de bee - nee hoor er werd ook al weer aan de kerst gewerkt kijk maar …


Die zijn wel klaar tegen die tijd ;-)

Wat ook bijna start is de nieuwe gratis BOM 'Flowers of Hope'



Iedere 15de van de maand komt er weer een gratis patroontje - net als vorig jaar.
De afgelopen week heb ik de stofjes gesneden voor de pakketjes die morgen op de post gaan en dan is het bijna zover. 


De top van 'Het jaar door' gaat een dezer dagen gequilt worden daar ben ik zo benieuwd naar, dit is het geheel van de blokken geworden. 


Ik ben er heel erg blij mee ;-)


Zelf ben ik gisteren achter mijn 'Singertje' gaan zitten en heb wat meters gemaakt met deze log cabins … heel eerlijk ik vond het heerlijk, terwijl ik toch eigenlijk alles met de hand naai ;-)


Een 'Singertje' is voor mij echt iets anders dan een naaimachine - geen ingewikkelde knoppen en toetsen nee gewoon lekker naaien. Over 2 weekjes komt Francis Gortmaker van het Singerwinketje  een onderhoudsworkshop geven … nu al zin in. Er zijn nog een paar plekjes vrij dus heb je zin (klik)

Ik kijk naar buiten en het is nog steeds donker … een prima dag om lekker te naaien. 


Oh ja en een beetje voorbereiden voor de 'Handwerkbeurs' in Zwolle volgende maand waar jullie mij met mijn 'winkeltje' kunnen vinden. 




Lieve groeten van mij en Joos - die staat net pas op ;-) en een hele fijne zondag!


Wees lief voor elkaar,


Jet

donderdag 10 mei 2018

Heel veel steekjes

De afgelopen dagen zijn er heel veel steekjes gezet.

Eerst maandag op de bee, die natuurlijk heerlijk buiten was. Heerlijk onder de parasol, kopje thee wat lekkers en lapjes.



Eerst even bijpraten - mams vroeg al of er dan helemaal niets gedaan werd - en toen kwamen de werkjes tevoorschijn


De blokken van Annemieke van ‘Het  jaar door’ (klik) waar ze aparte quiltjes van gaat maken 


Een groeiende ‘Nederlands Erfgoed’ van Karin - die er haar eigen draai aan gaat geven


Ze wil graag een blok met hexagon bloemen toevoegen. Dus werd de stempelset gepakt, stofjes gekozen en werd er gefussy cut - ik blijf het een raar woord vinden.


 


 



Eigenlijk vond ze het zonde om ‘gaten’ te maken maar uiteindelijk ging toch de mega schaar er in


  

En zeg nou zelf is het geen beauty ;-)
De volgende lapjes zijn gekozen en gestempeld, het smaakt naar meer

En dan was er nog de ‘Forget me not’ waar aan gewerkt werd

 


en een vrolijke jongens quilt voor een lief klein baby mannetje door oma 


  

Het was genieten, de hele week eigenlijk wel. Eerst buiten in het zonnetje en ook vandaag met Hemelvaart maar dan binnen. Lekker met mams 4-patches maken. Ik teken de lijntjes en ze naait ze zelf aan elkaar. Het gaat niet snel en ook niet zo nauwkeurig als ze altijd was - ze had de term achtruit naaien verzonnen kunnen hebben want als iets niet goed was moest het uitgehaald worden - maar ze vermaakt zich er mee. 

 

En ik, ik ben lekker aan het spelen met stofjes en ontwerpjes voor van alles en nog wat. 

Tot snel weer dan laat ik weer meer moois zien - Joos heeft namelijk een prachtige quilt op de longarm zitten en tussendoor  is ze aan het hexen.

Slaap lekker voor straks,

Jet & Joos







woensdag 6 juli 2016

Woensdagmiddag - Mittwoch Mittag


Woensdagmiddag staat altijd gereserveerd in de agenda voor de bee bij Joos.
Eerst wordt er even bijgepraat en dan met een kopje thee en wat lekkers erbij worden ijverig de steekjes gemaakt.

Mittwochs ist der Mittag immer reserviert für das Nähkränzchen bei  José. Erst wird ein bisschen geplaudert und dan mit einer tasse Tee und was zum naschen wird eifrig genäht.


De dames werken, net als wij zelf, graag met de quiltstempels. Deze sterren zijn hier ook mee gemaakt.

Die Damen arbeiten am liebsten, wie wir auch, mit den Quiltstempeln. Diese Sterne sind auch damit gemacht.


Zijn besmet met het hexjes virus. Hier is de - Forget me not - naar de sew along van Sue Dailey - Jet  maakt die ook maar dan in andere kleuren, kijk maar ...

Sie sind gefangen von dem 'Hexievirus'. Hier wird an dem sew along von Sue Dailey - Forget me not - gearbeitet. Jet macht diesen auch aber in anderen Farben.


En wordt er ook geappliqueerd ...

Und es wird appliziert ...

 

En een combinatie gemaakt van hexjes (met de stempels gemaakt natuurlijk), appliceren en broderie perse ...

Und verschiedene Technieken kombiniert sowie die 'Hexen' (natürlich gestempelt), Applikation und Broderie Perse ...


En dan te bedenken dat de dames nog niet eens zo lang patchen ;-). 
Und dann zu bedenken dass die Damen noch gar nicht so lange patchen ;-)

Kortom een fijne middag met elkaar 🌺
Kurz und gut ein schöner nachmittag miteinander 🌺

Groetjes van Joos 

Schöne Grüsse, José