De afgelopen weken waren bijzonder. Er is zoveel gebeurd dat het voor dit jaar wel genoeg is voor wat betreft verdrietige zaken. Maar ja dat hebben we lang niet altijd in de hand. Dus geven we het een plekje, nemen het mee in ons hart en gaan we verder.
Verder met de dingen waar van we kunnen genieten ... lapjes & plantjes. Het zonnetje schijnt uitbundig en het worden een paar heerlijke dagen waarin we lekker in de tuin kunnen zijn.
De voorjaarsbloeiers staan te stralen en de vaste planten groeien gestaag.
| Azalea in volle bloei |
| Rhododenderon en Camelia |
Wat ook groeit is de lijst projecten, wie kent het niet. Wat er op de lijste staat?
Eens even denken ... een aantal werken voor het ‘winkeltje’ zoals ‘From the heart - in blue’, het nieuwe quiltje voor de ‘Stamp & Patch club’ en natuurlijk het blokje voor juni van ‘Het jaar door’.
En natuurlijk de ‘Okehampton’ waarvoor Joos en ik eerder deze week een masterclass hebben gevolgd met een zeer duidelijke uitleg en tips & tricks van Karen Styles.
![]() |
| Karen in Nantes 2018 (bron Facebook) |
Karen komt uit AustraliĆ« en is een quiltster van naam met een winkel, maar ook stoffen en quilts ontwerpt. Zo is zij dit jaar de ontwerpster van de Mysterie uit de ‘Quiltmania’
Mijn vingers jeuken maar ik heb er verder nog niet aan gewerkt. Totdat een quiltvriendinnetje gister middag belde om een stofje voor de achtergrond van het middenblok uit te zoeken. Haar cirkel was al klaar en mooooooiiii.
Dat was het zetje dat ik nodig had om mijn spulletjes te pakken en het laatste voorbereide setje te patchen. Het was zo zen dat ik meteen de andere ‘blokjes’ heb getekend.
En dan vanochtend. Mams ligt nog te dommelen en wat doe ik? Juist ja, mijn stofjes knippen en als setjes bij elkaar spelden. Mooi geordend, want daar hou ik van, en klaar om te naaien.
Mijn dag kon niet beter beginnen ... nu ga ik lekker in de tuin naaien.
'Best of two worlds' laten we maar zeggen.
Fijne dag allemaal!
Jet & de groeten van Joos die weer lekker thuis is ;-)





