Posts tonen met het label Tuin. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Tuin. Alle posts tonen

zondag 6 mei 2018

De afgelopen weken waren bijzonder. Er is zoveel gebeurd dat het voor dit jaar wel genoeg is voor wat betreft verdrietige zaken. Maar ja dat hebben we lang niet altijd in de hand. Dus geven we het een plekje, nemen het mee in ons hart en gaan we verder.


Verder met de dingen waar van we kunnen genieten ... lapjes & plantjes. Het zonnetje schijnt uitbundig en het worden een paar heerlijke dagen waarin we lekker in de tuin kunnen zijn. 
De voorjaarsbloeiers staan te stralen en de vaste planten groeien gestaag.

Azalea in volle bloei

Rhododenderon en Camelia


Wat ook groeit is de lijst projecten, wie kent het niet. Wat er op de lijste staat?
Eens even denken ... een aantal werken voor het ‘winkeltje’ zoals ‘From the heart - in blue’, het nieuwe quiltje voor de ‘Stamp & Patch club’ en natuurlijk het blokje voor juni van ‘Het jaar door’.

En natuurlijk de ‘Okehampton’ waarvoor Joos en ik eerder deze week een masterclass hebben gevolgd met een zeer duidelijke uitleg en tips & tricks van Karen Styles.

Karen in Nantes 2018 (bron Facebook)

Karen komt uit AustraliĆ« en is een quiltster van naam met een winkel, maar ook stoffen en quilts ontwerpt. Zo is zij dit jaar de ontwerpster van de Mysterie uit de ‘Quiltmania’

Mijn vingers jeuken maar ik heb er verder nog niet aan gewerkt. Totdat een quiltvriendinnetje gister middag belde om een stofje voor de achtergrond van het middenblok uit te zoeken. Haar cirkel was al klaar en mooooooiiii.

Dat was het zetje dat ik nodig had om mijn spulletjes te pakken en het laatste voorbereide setje te patchen. Het was zo zen dat ik meteen de andere ‘blokjes’ heb getekend.



En dan vanochtend. Mams ligt nog te dommelen en wat doe ik? Juist ja, mijn stofjes knippen en als setjes bij elkaar spelden. Mooi geordend, want daar hou ik van, en klaar om te naaien.

 


Mijn dag kon niet beter beginnen ... nu ga ik lekker in de tuin naaien.
'Best of two worlds' laten we maar zeggen.


Fijne dag allemaal!

Jet & de groeten van Joos die weer lekker thuis is ;-) 


zondag 30 juli 2017

Rondje door de tuin ...


He, he eindelijk weer even zitten en een blogje schrijven. Ondanks dat ik het zo leuk vind komt het er vaak niet van en eindelijk ben ik er achter waardat aan ligt (denk ik) - ik moet het gewoon niet te moeilijk maken ;-)

Zoals nu dus. Net liep ik - na een goede regenbui vanmiddag - even door de tuin. Gewoon even
rondje lopen, de pracht van de bloemen bewonderen en zorg besteden aan planten die dat nodig hebben. Meestal zijn dat wel de rozen waarvan er altijd wel een uitgebloeid is, snoeien is immers bloeien. Ook bij de vlinderstruik werkt dit super. Als een pluim bruin is en uitgebloeid knip ik die er uit en al na een paar dagen zie je dat zich alweer nieuwe bloemen vormen. Daar kan ik echt van genieten.


Ik hou van de tuin, de bloemen en de bijtjes maar waar ik absoluut niet dol op ben zijn naaktslakken. 

 

Eigenlijk heb ik ze nooit in de tuin gehad. Zelfs de hosta - wat toch hun lievelingskostje is - was altijd prachtig. Maar nu zitten ze er wel! De hosta slaan ze vreemd genoeg over maar de salvia, lupine en eendagsbloem worden helemaal kaalgevreten door ze! Ik snap ook niet welk nut ze hebben - de bijen, lieveheersbeestjes en zelfs mieren hebben nut maar welk nut hebben deze vieze glibberige wezens?


Ik weet het niet en tot ik dat weet belanden ze in mijn Hak-potje, niet lekker maar als ze zelfs aan de hortensia gaan knabbelen is er geen andere optie voor ze.

Zo genoeg geklaagd over de slakken terug naar die andere passie. Binnenkort gaat het er eindelijk van komen en start ik met mijn 'Gossip in the garden' - wel toepasselijk he ;-)




Vrijdag mijn lichtbak gekregen en het is fantastisch. Lekker plat en dimbaar licht. Dat wordt lekker relaxed de applicatie delen tekenen. En de stofjes - het begin althans - zijn ook al uitgezocht, een mooi warmpallet. Over een maandje start de bee 'Let's gossip' en dan wil ik al een beginnetje klaar hebben.

Dus ... aan de slag dan maar.

Fijne week voor iedereen!


Jet - en de groeten van Joos ;-)