zaterdag 16 maart 2019

Huisje, boompje, beestje

De afgelopen week is er een geweest die ik graag heel snel wil vergeten. Na een gezellig weekend bij Joos waarover ik al had geschreven volgde dinsdag een ware dip, maar wel een met duizelingen die ik nooit meer hoop mee te maken. Het was dus even pas op de plaats - er ging ook echt niets meer. Maar goed ... een aantal dagen en een bezoek aan de HA verder gaat het steeds beter. Rust en doseren is wel voor de komende tijd het recept. 

Rust … tja wat is dat? Niets doen, of juist wel of … Voor mij is rust tegenwoordig wel een dingetje. Waar ik vroeger kon snakken naar rust is het nu soms te rustig, letterlijk dan. Maar goed actief zijn is dan vaak het juiste middel. Normaal ga ik dan graag wandelen maar met mijn wandelmaatjes op vakantie en de regen die steeds valt wordt het iets creatiefs. 

De Huisjes quilt



Dus vandaag op Internationale Quiltdag het 5de huisje van de 'huisjesquilt' verder voorbereid. Ik heb ditmaal van het hele bouwproces foto's gemaakt.

Mijn 'machientje' mocht aan de bak … klein beetje ketting naaien. Echt, ik vind het naaien met mijn 'machientje' steeds leuker worden.



De patroondelen overgenomen op deels H250 en deels Vliesofix - het bouwmateriaal zeg maar

De fundering is genaaid, nu kan het huis er op 



De 'bouwtekening' erbij zodat de ramen op de juiste plek geplaatst worden



Een 'groenplan' maken voor de beplanting - en het 'zaaien' van de plantjes



En dan dit als resultaat




Ik zeg geslaagd … fijn weekend allemaal


Jet




11 opmerkingen:

  1. Mooi , en gezellig zo binnen wat freubelen πŸŒΈπŸŒΊπŸ’—

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok Jet, pad goed op jezelf. Dikke knuffel zwaai zwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel beterschap gewenst en geniet van je mooie quilt van de huizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker weten goed gelukt. Hopelijk blijven de duizelingen weg , want daar wordt je niet vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig blok , kijk er na uit , en Henriette doe het rustig aan hoor .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn Jet dat je rustig aan je leuke blokken kan werken. Niet onderschatten die duizeligheid het kan je behoorlijk onderuit halen weet ik uit ondervinding afschuwelijk is het! Ik heb het boek al jaren in huis gaat behoorlijk kriebelen nu ik jouw blok zie...denk aan jezelf xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi blok heb je gemaakt zeg. Beterschap he en rustig aan doen...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi blok geworden, en beterschap toegewenst.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden Jet, dit blok. Rustig aan en beterschap!πŸ€—

    BeantwoordenVerwijderen