zondag 12 mei 2019

Moederdag

De tweede zondag in mei … Moederdag

We deden er nooit veel aan, gewoon een kopje koffie met wat lekkers erbij (wanneer niet met mams ;-) of soms een dagje samen op stap (al wel langer geleden)

Vandaag voel ik misschien wel meer dan ooit dat het Moederdag is … juist omdat het anders is als andere jaren. Een hele lieve vriendin van mij postte dit vanochtend



Hoe mooi, treffend en waar! 
Ja ik mis mams, maar dat doe ik iedere dag, maar ik weet ook dat ze bij mij is. 
In mijn gedachten en in alles wat ik doe xxx

Zo ben ik in huis aan het opruimen, ordenen en gezellig maken. 
Niet met een strak plan maar gewoon zoals het in mij opkomt, vanuit binnen zeg maar.

Dus gisteren stond de lapjeskast van mams op het programma. 
De laatste jaren heeft ze er niet meer veel mee gedaan met alle mooie 'oude' lapjes. 



De kast die altijd mooi geordend was is meer een opslag geworden
Ik heb het nu in bakken en ga deze in de zomer een keer uitzoeken met Joos.

Tussen de lapjes kwam ik deze beauty tegen.



Ik weet nog goed dat ik een keer thuis kwam uit mijn werk, echt jaren geleden, en ze hieraan begonnen was. Ik vond het maar rommelig toen. En nu … ik ben er echt verliefd op. De kleuren zo warm en tegelijk fris.

Staat ie niet prachtig bij de veranda?




Je snapt het al, hij wordt af gemaakt. 
Er zijn nog meer driehoekjes getekend en geknipt en zelfs blokjes genaaid.


En mocht ik tekort komen, het malletje zit er ook nog bij.

Ik heb al een mooi idee ervoor en … een naam 'Onze bloementuin' ;-)

Er zat nog meer moois en bijzonders in de kast, dat laat ik een andere keer weer zien.

Dan was er afgelopen vrijdag nog het eerste 'Open Atelier' 
en aan het begin van de week de 'Bee @ Home'. 
Ook dat was weer heel gezellig kijk maar

Elkaar helpen tijdens de bee


Lekker samen stofjes combineren voor een nieuw project


Gezellig aanschuiven in de woonkeuken bij het 'Open Atelier'

Een mini show & tell





Het was een fijne en bijzondere week met een lach en een traan. 
Maar vooral met mooie herinneringen oude om aan te denken 
en je 'rijk' mee te voelen en 
nieuwe die met elkaar gemaakt werden.



Liefs & fijne dag allemaal xxx

2 opmerkingen:

  1. Zo moeilijk allemaal vooral alles voor de eerste keer zonder je mams.
    Maar maak het vooral gezellig voor jezelf he je hebt het verdient hoor.
    En lekker afmaken die bloementuin, hij is en word nog mooier ervan, succes............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1xBet Korean: What Is 2xBet and Does
    1XBet, also known as 2xBet, is a 1xbet 먹튀 bookmaker that offers betting markets and services for many sports including football, tennis, basketball, and

    BeantwoordenVerwijderen